Nagyon szep nap a mai. Süt a nap, sehol senki. Mindenki pakol, bucsuzkodik, a szorgalmiidöszak utolso napja volt ez. Nemet6 -bol 2-esre zartak le. (1-es a legjobb, 6-os a nem teljesitett) Szoval elegedett vagyok. A Marikonak tegnap volt a bucsuestje a kocsmaban, de nem talaltuk meg, mert egy eldugott teremben volt csak hely es ott ünnepeltek. (bucsuztattak) Szerencsere meg volt ma egy közös orank. Csinaltam neki egy himzest, egy kacsa kandikal ki egy tojasbol a füben. Annyira odavolt erte, hogy ezt milyen nehez lehet csinalni,hogy azt mondta, otthon vesz egy keretet es belerakja. Ora utan ettünk szusit, eredeti japan algalapokbol. Meg soha nem ettem szusit, de nagyon nagyon izlett. (Mi csinaltuk magunknak, egesz jo lett) Marikot meghivtam Pestre meg Balatonra, nagyon örült. En meg meg vagyok hivva Tokioba, azt mondta, csak a repülöjegyet kell allnom. Kaja, szallas, idegenvezetes nala. Remelem egyszer eljutok hozza.
A csehek is holnap mennek haza, a belgak ma mentek/mennek, az olaszok csak marciusban. Eleg lehangolo. A legjobb fejek elhuznak. Igazabol szinte mindenki elmegy. (bezzeg az a paraszt Michael marad..) Egy-ket olasz marad, az oroszok (szerencsere), egy-ket francia, a Gabi (br.) es ket lengyel csaj. Es ami a legszomorubb: A Clemens masodik felevben Stuttgartban lesz. Tegnap mondtam neki, hogy fözök egy gulyast, itt lesz-e hetvegen. Itt lesz, de nem birja a szervezete a disznohust. Szuper. Igy probalj meg elcsabitani valakit. Viszont jön marciusban vagy aprilisban Pestre valami sulis programmal, mondta, hogy akkor talalkozzunk. Es ramkacsintott. Egesz este olyan voltam ettöl, mint akit fejbevertek.. (lefenykepeztem, vegre)
Tegnap volt az utolso referatom.. Naturalizmusbol. Kesz csaoda, hogy elkeszült igy a zh- es bucsuözönben. Ehhez meg hozzatartozik, hogy kölcsön-könyvtarkartyaval inteztem, es a könyveket az utolso pillanatban tudtam csak kivenni. De eleg jo lett. A hapsi (ez az aki ugy nez ki mint egy modell) hozott sütit, egy körbe ültünk le, es mikor mondtam, hogy annyira nem ragaszkodom a referalashoz, mert felek beszelni, kiröhögött es azt mondta, ez nem ora, hanem egy irodalmi kör, ne izguljak. Minden szepen es jol ment, meg olyan kerdesekre is tudtam a valaszt, hogy ki az a Max Reinhardt (egy nemet szinhazi rendezö a szazadfordulo elejeröl, szinhazreform füzödik a nevehez. Mar nem azert, de azt hittem, ez egy nemetnek alap. Senki nem tudta, ki ö. Meg csak nem is hallottak rola. Nekem nem kapcsolodott közvetlenül a referatumomhoz, megis tudtam rola egy csomo mindent, meg otthonrol.. Na mindegy) Szoval egeszen addig szepen ment minden, amig.. Na. Igy törtent. Mindent helyesen, pontosan, nyelvtanilag korrektül akartam mondani.
"Strindberg gyomorrakban szenvedett. Stockholmban temettek el.. Nem. Elöször meghalt. Stockholmban temettek el.. "
Na erre ugy elkezdett röhögni mindenki, a tanar az asztalt csapkodta. Nem ez a vicces, hanem az, ahogy mondtam. Lattak, hogy tiszta ideg vagyok es nagyon komoly akarok lenni, meg mennyire igyekszem, es alig vartak szerintem, hogy valamit elszurjak.. Innentöl komolytalan volt az egesz ora.. De nagyon elveztem.
Tegnap megneztünk Bunueltöl a Nap szepet. Nem is lattam meg a Catherine Deneuve-t ilyen fiatalon. Gyönyörü. Ma lesz a Laputa, kastely az egben c. manga. Alig varom. Van amugy egy naptaram, amibe mindig beleirom a filmeket, amiket meg akarok nezni. Ket hetre elöre tele van. Csomo Bunuel, Patyomkin pancelos, el sem hiszem. Kiköltözöm Nemetorszagba.
Fu de jo volt ez a szusi. Remelem otthon lehet ilyen lapokat kapni. Ma hivatalos vagyok egy levesre az Agahoz. Kivancsi vagyok. Nem tud ugyanis fözni. (A biztonsag kedveert van otthon egy nagy fazek paradicsomlevesem) Nem tudom mit irjak meg. Talan semmit.
bucsuzkodas
2008.02.08. 14:03 Lencse
1 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://lencse.blog.hu/api/trackback/id/tr3331247
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ecce homo 2008.02.15. 11:30:55
Nem Nem Nem. Strindberg jó téma, ill. ilyen profánul nem lehet fogalmazni, nem szabad, mert ő az aki éppenhogy nem "téma" a szó köznapi értelmében. Strindberget át kell érezni, és ez egy akkut depresszió nélkül, egyszerűen nem megy. Strindberget nem lehet leemelni a polcról, kis piros pántlikával feldíszíteni, meg egy aranyszalaggal, aztán valami cukrozotttakony csiricsáré csomagolásban kitenni az ablakba a muskátlik mellé had lássák hogy nekem ilyen is van. Józan ésszel eljutni a paranoiáig, a skizofréniáig, ez Strindberg. De ő nem akasztotta le eme zavarodottság gyümölcseit még életében, hiszen akkor még nem sikk "hülyének" lenni. Hogyan is érthetné még őt bárki is, egy 20 perces referátum erejéig. Szeretni őt meg nem tudom milyen megfontolásból tudja, hiszen ha van totális ellentéte egy a realitás mocskosságától megfásult depressziós, egykor végtelenül naív és rácsodálkozó férfi léleknél, az mindenképpen egy felszínes női kacérság, vagy még rosszabb, mely semmit nem tud igazán, velőtrázóan átélni, hanem mindent mint egy sherpa, időszakosan a hátára kap, aztán amikor már nincs szüksége rá egyszerűen leveti magáról, mint egy elhasznált kifakult pörköltpecsétes atlétát. De beszéljen helyettem az idézet:
Thomas Mann írja:
"Wie stark sich in seinen verzweifelten Kampf gegen diese [bürgerliche Gesellschaft], in der er doch immer nach 'Erfolgen' strebt, ein Elementares und Dämonisches mischt, dafür ist das stärkste Beispiel sein Verhältnis zum Weibe, worin die Polemik gegen moderne Emanzipationsideen die geringste Rolle spielt und eine desto größere der ewige mythische Todhaß der Geschlechter. Es gibt in keiner Literatur eine teuflischere Komödie als seine Eheerfahrungen, als seine Verfallenheit an das Weib und sein Grauen vor ihm, seine heilig monogame Verehrung und Verklärung der Ehe und sein völliges Unvermögen, es darin auszuhalten. "
A félreértés valószínűleg onnan eredhet, hogy egy nőnek valószínűleg tetszik valamicskét az hogy Strindberg nem tud túllépni rajtuk, erre a fogasra akasztja fel egész irodalmi leplét, ez a gerince mindennek, férfi-nő, nő-férfi. És mi ne tetszene jobban egy nőnek, mint az, hogy már megint ő van a középpontban. Ha saját magát semminek érzi, akkor legalább egy vérremenő örök harc egyik tagjaként vindikáljon magának szerepet. Csakhogy ez természetesen félreértés. Hiszen ha ennyire megfáradt, reális, a naturalizmus poklában fogant szerepet kell vállalnia ahhoz, hogy egyáltalán a színpadon legyen, akkor inkább jobban tenné a függöny mögött maradna, és hagyná szerepelni azt akinek tehetsége és kvalitása is van hozzá.
Tegyük fel a kérdést. Mit szerethet egy nő Strindbergben? Hiszen a nőkről ábrázolt képe, egyszerűen siralmas, még ha igaz is. Ezt szereti? Vagy azt szereti, azon élvezkedik hogy egy író ebbe ment tönkre, netán még szent feladatának fogja tekinteni azt is hogy ő is hasonlóképp cselekedjen, és a férfi naivitást végképp letörje, lerombolja, leigázza, lesöpörje és helyébe egy a mostani társadalomból oly jól ismert vadorzó, pusztán az érzéki vágyakra hajazó. magából kifordult, razírozott, hímnős kéjelgőt faragjon, akinek első gondolata a nő, második gondolata a nő, és a harmadik gondolata a nagybetűs nő? Természetesen nem Isten, nem erkölcs, és nem a szépség egyéb mértékletes élvezete. Neeeem. Hol értheti meg azt a szenvedést, azt a végtelen velőtrázó hányingert keltő fáradt kínt, amit végig kellett élnie, minden egyes nap. Legfeljebb annyira érti meg, mint a párduc háborgó lelkét pereccel és vattacukorral a ketrec előtt sikoltozó gyermek. Soha nem jut el ahhoz, hogy könnybelábadt szemmel, átérezve a kiszámíthatatlan energiára kötött szorító csomót, melynek csak egy rés kéne és a gyötört, átforrt, égető epét olyan energiával öklendezné ki sugárban a körülötte lévőkre, olyan tépő, szaggató, marcangoló ösztönös dühvel pusztítana válogatás nélkül, amit senki sem élne túl.
Thomas Mann írja:
"Wie stark sich in seinen verzweifelten Kampf gegen diese [bürgerliche Gesellschaft], in der er doch immer nach 'Erfolgen' strebt, ein Elementares und Dämonisches mischt, dafür ist das stärkste Beispiel sein Verhältnis zum Weibe, worin die Polemik gegen moderne Emanzipationsideen die geringste Rolle spielt und eine desto größere der ewige mythische Todhaß der Geschlechter. Es gibt in keiner Literatur eine teuflischere Komödie als seine Eheerfahrungen, als seine Verfallenheit an das Weib und sein Grauen vor ihm, seine heilig monogame Verehrung und Verklärung der Ehe und sein völliges Unvermögen, es darin auszuhalten. "
A félreértés valószínűleg onnan eredhet, hogy egy nőnek valószínűleg tetszik valamicskét az hogy Strindberg nem tud túllépni rajtuk, erre a fogasra akasztja fel egész irodalmi leplét, ez a gerince mindennek, férfi-nő, nő-férfi. És mi ne tetszene jobban egy nőnek, mint az, hogy már megint ő van a középpontban. Ha saját magát semminek érzi, akkor legalább egy vérremenő örök harc egyik tagjaként vindikáljon magának szerepet. Csakhogy ez természetesen félreértés. Hiszen ha ennyire megfáradt, reális, a naturalizmus poklában fogant szerepet kell vállalnia ahhoz, hogy egyáltalán a színpadon legyen, akkor inkább jobban tenné a függöny mögött maradna, és hagyná szerepelni azt akinek tehetsége és kvalitása is van hozzá.
Tegyük fel a kérdést. Mit szerethet egy nő Strindbergben? Hiszen a nőkről ábrázolt képe, egyszerűen siralmas, még ha igaz is. Ezt szereti? Vagy azt szereti, azon élvezkedik hogy egy író ebbe ment tönkre, netán még szent feladatának fogja tekinteni azt is hogy ő is hasonlóképp cselekedjen, és a férfi naivitást végképp letörje, lerombolja, leigázza, lesöpörje és helyébe egy a mostani társadalomból oly jól ismert vadorzó, pusztán az érzéki vágyakra hajazó. magából kifordult, razírozott, hímnős kéjelgőt faragjon, akinek első gondolata a nő, második gondolata a nő, és a harmadik gondolata a nagybetűs nő? Természetesen nem Isten, nem erkölcs, és nem a szépség egyéb mértékletes élvezete. Neeeem. Hol értheti meg azt a szenvedést, azt a végtelen velőtrázó hányingert keltő fáradt kínt, amit végig kellett élnie, minden egyes nap. Legfeljebb annyira érti meg, mint a párduc háborgó lelkét pereccel és vattacukorral a ketrec előtt sikoltozó gyermek. Soha nem jut el ahhoz, hogy könnybelábadt szemmel, átérezve a kiszámíthatatlan energiára kötött szorító csomót, melynek csak egy rés kéne és a gyötört, átforrt, égető epét olyan energiával öklendezné ki sugárban a körülötte lévőkre, olyan tépő, szaggató, marcangoló ösztönös dühvel pusztítana válogatás nélkül, amit senki sem élne túl.